JZL Ovaj čovjek ima posao iz snova, pogledajte najbolje radove

Počnimo s pitanjem, a koje će definirati tijek i atmosferu članka. Što je za vas idealni posao iz snova?

Mi ih imamo nekoliko, a neki od njih uključuju skoro pa svakodnevno druženje s najboljim djevojkama i damama, učestala putovanja, česta boravljenje u prirodi, a koja se prvenstveno sastoji od pješčanih plaža, tirkiznog mora i hladovina palmi, te naravno ekipu profesionalaca koji se brinu o nama i našem proizvodu.

Da, to je opis posla kvalitetnijeg i traženijeg modnog fotografa.

Jedan od takvih poslova iz snova ima i fotograf James Thompson iz Los Angelesa umjetničkog imena JZL.

On je naime autore nekih od ekstremno gledljivih videa s modelima poput Sare Underwood Khloe Terae u glavnim ulogama.

Khloe Terae.

https://youtu.be/GtaIt6u7yR0

Tu je još i vruća igra Twistera.

https://youtu.be/oflCOvP5oBM

Pa djevojke s kolačima.

https://youtu.be/1Z-AugMjrmw

A porno glumice koje ližu sladoled?

Posljednji zadatak, odnosno fotografiranje, a čiji highlightsi su zabilježeni i u ovom kratkom video isječku, JZL je odradio za časopis Sixty6.

https://www.instagram.com/p/BhCq0dYnE8h/

Kao što ste vidjeli, samo još jedan radni dan u životu.

“Volim ovu nišu jer milijuni ljudi imaju prilike vidjeti moje radove”, izjavio je za Maxim te dodao “Moje djevojke su uvijek za akciju, zabavu i spremne su pokazati svoju divlju stranu.”

Evo njegovih ponajboljih radova u niši na Instagramu.

https://www.instagram.com/p/Be6WkOynKDg

https://www.instagram.com/p/BahNITnAzVK

https://www.instagram.com/p/BgCEOA3Hn-t/

https://www.instagram.com/p/BerR2W3HeHE/

https://www.instagram.com/p/BcprtgTgeLE

https://www.instagram.com/p/Bg7bA7xnz6B

https://www.instagram.com/p/BasXb5ABo7T

https://www.instagram.com/p/Bges_gwHLTb

https://www.instagram.com/p/BgrB8mBnGDA/

https://www.instagram.com/p/BhIS2r8nmVn

https://www.instagram.com/p/Be650bIHq3N

https://www.instagram.com/p/BZoeRQCg5u9

TO JE POSAO Nagodba od deset milijuna eura godišnje

Modni dizajner Hedi Slimane smatrao je da je proteklih godina bio nedovoljno plaćen, a s obzirom na uspjeh njegovih kreacija u modnoj kući za koju je radio. Naime, on je tako za 2016. godina primio ukupno 816 300 američkih dolara neto plaće dok je ukupna prodaja njegovog odjela u Yves Saint Laurent SAS porasla i do tri puta za vrijeme dok je on bio kreativni direktor odjela.

Tako je prema modnoj kući Yves Saint Laurent podigao tužbu u kojoj želi da ga se isplati dodatnih 11,5 milijuna dolara kao dodatnu naknadu za vrijeme trajanja njegovog ugovora sa Saint Laurentom.

Naravno tih 11.5 milijuna dolara mora biti neoporezivo, drugim riječima neto.

Business of Fashion također donosi kako je dizajner već bio kontaktiran od strane Saint Laurenta i to s nagodbom od 10 milijuna eura godišnje (nakon poreza) i to većim dijelom s ciljem kupovanja dionice tvrtke te kasnijeg prodavanja natrag po višoj cijeni.

Inače Slimane i Saint Laurent već imaju nekoliko neriješenih razmirica oko pojedinih objavljenih fotografija.

Gospoda vlasnici tvrtki, osnivači, biznismeni trebali bi razmisliti o ovoj ideji promocije

Kod nas, ali i šire mnogi rade grešku pa im je nit vodilja u kreiranju i vođenju bloga ili prodaja proizvoda ili promocija te ponuda vlastitih usluga. Naravno takav pristup ljudi prepoznaju i efekti odnosno učinak tog medija su prilično slabi te se nerijetko odustaje od toga pod iznimkom slabe do nikakve profitabilnosti koraka ili projekta.

Dakle blog ili vlog je jedan oblik skoro pa neformalnog medija u kojem zaposlenici, vlasnici ili ljudi u tvrci angažirani za taj posao u određenim vremenskim intervalima, od jednom dnevno do jednom tjedno, objavljuju postove odnosno sadržaje vezane uz tvrtku, ali ponajviše uz ljude u toj tvrtci. Dakle, naglasak je na jednom osobnom pristupu komunikacije sa vanjskim svijetom.

Na počecima, ali nije rijetkost i danas, to su pretežno bile pisane forme, odnosno sadržaj namijenjen za čitanje. To je čisto iz nekog razloga jer blogerska forma tog tipa, dakle poslovni korporativni blog, ipak se najviše konzumira za vrijeme radnog vremena odnosno to spada nekako u radni dio našeg dana. Rijetki će biti oni koji će nakon radnog dana ili kad su obitelji krenuti s konzumiranjem raznih poslovnih sadržaj na korporativnim blogovima.

Bilo da se radi o B2B ili B2C baziranoj tvrtci blog je medij pomoću kojeg na neki način osobno možete upoznati ljude, ali i voditelje odnosno osnivače određene tvrtke.

Iako se te forme danas ponajviše koriste u tvrtkama koje su svojevrsnoga “modernijeg” poslovanja, dakle bave se IT-em, softverom, razvojem aplikacija, marketinškim uslugama s naglaskom na digitalni odnosno društveni marketing, nešto su rjeđe u tome tvrtke koje se bave takozvanim “starijim” djelatnostima, a to je čisto zbog navika i nepoznavanja medija kao takvog.

Uglavnom, ne pišem ovaj članak da bi vam približio nešto što već vjerojatno znate, već jedan relativno novi, evoluiran pristup korporativnom bloganju, točnije video bloganju, a kojeg recimo mogu voditi i sami direktori, osnivači tvrtke bez obzira koliko vremena imali za to, odnosno koliko vremena ne imali za to.

Poznati biznismen Gary Vaynerchuck, a poznat po tome što je jedan od prvih ljudi u prodaji i marketingu koji je osnovao uspješan web dućan VineLibrary te vino prodavao online kad većina današnjih poslovnjaka još nije ni znala da uopće postoji određeni poslovni potencijal tog svijeta, danas je osnivač i vlasnik multimilijunske digitalne agencije VaynerMedia te je jedan od aktivnijih youtubera s nekoliko različitih emisija, a o kojem smo i pisali ovdje na Gentlemanu.

Bitno za naglasiti je da Youtube-u odnosno proizvodnji sadržaja za Youtube, ali i ostalim modernim sredstvima digitalne komunikacije, pridodaje veliku količinu dnevne pažnje i vremena.

Uglavnom novi trend online vloganja, kojeg možemo slobodno pripisati Garyu, je angažiranje snimatelja, osobe od povjerenja koja ga prati u korak iz dana u dan.

Snimatelj, odnosno operater kamerom, zaposlenik je vaše tvrtke ili osoba po ugovoru angažirana za tu djelatnost, koji ima samo jednu funkciju, a to je da u suglasju a vama snima, montira i naposljetku producira dnevne video blogove. Primjer toga je DailyVee serija dnevnih vlogova.

Dakle, nakon ove ideje nemate nikakvih razloga ne započeti s novom epizodom u promociji vaše tvrtke. Uzmete li novog čovjeka ili nekog tko je već u vašoj tvrtci u vrlo će vam kratkom vremenu investicija biti vraćena.

A poštapalica “nemam vremena za to” ili “previše sam zauzet” iz priloženog videa ne drži vodu.

Jeste li spremni biti biznis džentlmen modernog doba?

Deset TED govora koje svaki muškarac mora pogledati

[toc]Jednom kad uđete u ovaj svijet, odnosno kad postanete fan TED razgovora (TED Talks) vrlo je vjerojatno da ćete kvalitetno potrošiti podosta vremena gledajući iskustva, savjete, postignuća, drugih. Uglavnom očekujte spektar informacija koji će vas ponekad izbaciti iz takta.

Iako je većina TED govora inspirativna i nerijetko donose ideje koje možemo aplicirati na vlastiti život ili poslovanje ima i onih manje dobrih, pa ček neki vele i loših. Naravno vjerujemo da ima. Na internetu sam pronašao zanimljivu listu TED govora koja bi trebao pogledati svaku muškaraca. Ja kao muškarac sam ih pogledao te odlučio da ta lista drži vodu i prenijeti je čitateljima Gentlemana.

[ted id=1067 lang=hr]

“Are We Born To Run?” govori Christopher McDougall

Ovaj je TED vezan uz njegovu knjigu “Born to Run” a riječ je o prilično zabavnoj knjizi o trčanju, alkoholnim pićima. Ovaj govor elaborira određene aspekte trčanja i što ono znači ljudima. Moramo biti ponosni na vlastiti znoj i cipele za trčanje. TED

Tri porezna raja za džentlmena i njegov novac

Prije pisanja ovog članka postajao je dašak moralne dileme koliko je ispravno promovirati ove načine poreznog izbjegavanja, ali već nakon par sekundi dilema je nestala jer su mi glavom prošle svi nemili načini kako nas ova država maltretira davanjima. Svjedoci smo mnogih usporedbi državnih nameta Hrvatske i drugih zemalja i koliko gog čudno zvučalo samo preseljenje finacija u susjednu mađarsku je znatna olakšica za prosječnog poslovnih Hrvata. Svjedoci smo drakonskih kažnjava kada u kasi imati višak od 23 kune.

Žalosnije od svega je što i nakon tog silnog odlijeva našeg novca u državne blagajne one su i dalje rupe bez dna, država jei dalje sitomašan i u krizi, a državnici umjesto da taj novac reinvestiraju u svoje najveće blage – građane, oni ga troše na sebe, svoje fiktivne i kratkoročne ideje,a  budimo iskreni, u većini slućajeva to su iznimne gluposti.

Na kraju krajeva to je vaš zarađeni novac i zašto bi vam itko, pa tako i država uzimala više nego što joj pripada? Stoga idemo vam, džentlmen je ionako čovjek kojeg ne definiraju zakoni i granice jedne nazovi to države.

Monako

port-1030760_1280

Ako preselite u ovu kneževinu, baš kao što je to učinio recimo Lewsi Hamilton, ali i mnogi drugi, onda niste dužni platiti niti jedne lipe poreza. Vaš novac je vaš novac. Osim toga kao stanovnik Monaka tu je uživanje u prekrasnom gradu i jednom godišnje uživate u utrci Formule 1 koja će se voziti i ispod vašeg prozora

Kajmanski otoci

cayman-island-896973_1280

Kajmanski otovi su porezna meka, porezno utočište svih utočišta. Da bi postavilio temelje svoje buduće tvrtke na tim otocima ipake će vam prvo trebati neka od odvjetničkih tvrtaka za posredovanja. No, nakon što prođete taj inicijalni dio, onda je vaše financijsko poslovanje nešto što će vam, za razliku od Hrvatske, izazvati smješak na licu.

Osim toga tu su prekrase plaže, prekrasno podmorje i sve što treba da se osjećate kao u raju.

Bermuda

180224531_32af1d5b83_o

Bermuda ima zanimljive zakone i ponude glede planiravnja poreza za vaše poslovne uspjehe. Otok nudi opcije od nulte stoipe do vrlo malo poreza na poslovanje, s time da je bankama zakonom zabranjeno otkrivanje idetiteta investitora i klijenata trećim osobama tako da se s poslovanjem na Bermudima možete osjećati sigurno. 

Glavni grad Hamilton upravo je mjesto na kojem možete prakticirati svoj luksuz, a luka je više nego dovljna za parkiranje vaše jahte.

Osobni branding – brinete li o osobnom brandingu?

Osobni branding je nešto što se ponekad u nekim krugovima poistovjećuje sa ljudima prevelikoga ega ili kako to još znaju zvari ljudima koji rade ego marketing. To je naime u potpunosti krivi pristup, a osobno brandiranje je nešto što je svakom džentlmenu prijeko potrebno.

Ne radi se samo o poslovnim uspjesima, radi se ovdje i o životnom stilu, osobnom životu. Imajmo na umu da je u osobnom brandingu moguće otići i korak predaleko.

Evo nekoliko savjeta o osobnom brandingu koje proučavam za sebe jer sam došao do spoznaje da nekako nisam dovoljno zadovoljan s ovime što predstavljam, nedostaje mi ono nešto.

Definiranje ciljeva

Prvo i osnovno moramo si definirati ciljeve prema kojima želimo ići. Koji nam je cilj u životu, odnosno pokušajmo si vizualizirati samoga sebe u slijedećih 10 ili 20 godina. Radimo li marketing onda moramo razmišljati o našim prodajnim i pregovaračkim vještinama. Planiramo li biti TV voditelj, novinar, osoba pred kamerama, onda uz spomenute vještine moramo razmišljati o izgledu, stilu, stoga jedna od investicija nam mora biti ona u osobnog stilistu.

Izgled, prva impresija

Kažu da odijelo ne čini čovjeka, i to je točno, ali ipak u svijetu gdje smo društveno integrirana jedinka bitno ja kakav prvi dojam ostavljamo. Ako idemo na poslovni sastanak onda svakako moramo imati poslovni look, odijelo, kravata ili nešto elegantnije. Isto tako i takozvani casual look mora odašiljati poruke koje šaljemo jer nikad ne znamo kad ćemo naići na neku poslovnu priliku.

Uložiti u svoje posjedovanje

Možda je posjedovanje krivo odabrana riječ, ali upravo o tome se radi. Naime, moramo vlastitu projekciju sebe uložiti u kuću, ured, vozilo ili web stranicu. Imajmo na umu da sve što posjedujemo se može iskoristiti kao poslovna prilika. Isto vrijedi i za Facebook profil ili stranicu pa sve do najsitnijih detalja kao što su registarske ploćice na vozilu. Sve što iznosimo javno neka bude neutralno i pozitivno koliko je to najviše moguće.

Umrežavanje i socijalizacija

Opet nezgodno korištena riječ umrežavanja, ali opet upravo se o tome radi. Moramo se povezati sa svim relevantnim ljudima, sa što više njih. Budimo prisutni na svim relevantnim mjestima, seminarima te bilo kojim poslovnim eventima. Trebamo razgovarati s ljudima, komunicirati, upoznavati, biti viđeni. Naglasak je na širenju spoznaje o samome sebi. Za razvijanje osobnog branda bitno je izaći van, upoznavati nove ljude.

Budimo u kontaktu s ljudima

Bitno je da s ljudima koje imamo u kontaktima smo na kraju krajeva i u kontaktu. Možda osobni susreti, sastanci, druženja ili komunikacija putem newslettera, uglavnom bitno je da se tim ljudima stalno malazimo u nekom segmentu njihovog poslovanja i postojanja, to je i svrha osobnog brandinga – da smo prepoznatljivi.

Potrebna nam je organizacija vremena, zadataka i aktivnosti

Koliko ste se puta na kraju dana uhvatili za glavu i zapitali – kako to da je već prošao cijeli dana i kako to da nisam završio skoro pa ništa od zamišljenog? Ako vam se to dogodi više od jednom mjesečno onda je vrijeme za organizaciju vremena, aktivnosti i sebe samoga. 

Inače svaki džentlmen zna kuda je točno otišla svaka sekunda njegovog dana. Zato jer je organiziran.

Organizacija dana

24 sata na dan dovoljna su za mnogo toga, jedino što je problem kod mnogih koji “nemaju vremena” loša organizacija dnevnih aktivnosti. Realno gledajući mnogi od nas, uključujući i sebe, na kraju dana prigovaramo kako nismo imali vremena za učinit još mnogo zamišljenog. Stoga je preporučljivo ujutro uzeti komad papira, notes, rokovnik te zapisati planove za današnji dan te koliko nam vremena treba za pojedinu aktivnost.

Za mnoge je radni da prekratak upravo zbog toga što nemaju planirane dnevne aktivnosti.

Čak i oni koji svakodnevno odlaze “na posao” i odrađuju 8 sati imaju pregršt vremena za dodatne aktivnosti.

Primjer: na posao odlazite u 8, vraćate se nakon 8 sati, dakle u 16. Odradite odmor do 19 sati, budite uz obitelj, idite na šetnju, uglavnom tri sata provedite za sebe i za vama najbliže. Od 19 do 21 sat recimo da spremate klince na spavanje, malo igranja, čitanja za laku noć i slično.

A od 21 do recimo 12 ili 1 iza ponoći imate 4 sata za dodatni posao, aktivnosti. 5 sati sna vam je sasvim dovoljno.

Dakle ovo je primjer kako maksimalno organizirati dan da imate vremena za primarni posao, za obitelj, za sebe, za odmor i za dodatni posao sa strane.

Problem mnogih je što bi popodne malo gledali TV i serije, što bi navečer odradili također dvije tri omiljene serije, što bi naravno izašli van s društvom i tako dalje. Normalno da onda nemajiu vremena.

Sve je stvar postavljanja prioriteta.

Vrijeme za obitelj i bliske prijatelje

Za obitelj vremena uvijek morate imati. To nije upitno, nekoliko sati na dan za igru s klincima je nešto što nije stvar kompromisa, to je obveza vas kao roditelja. No, razmislite koliko vremena provodite općenito s ljudima, s prijateljima. Svoje dragocjeno vrijeme trošite samo s prijateljima do kojih vam je najviše stalo.

Prioriteti

Najveći problem današnjeg, modernog čovjeka je odugovlačenje. Tome treba stati na kraj. Stoga, svaki dan si zadajete ciljeve, zadatke. Ako se i ulovite kako odugovlačite neki zadatak, gubite dragocjeno vrijeme, jednostavno polako usmjerite pažnju na neke druge produktivnije zadatke, ciljeve. Što više i svjesnije u trenucima odugovlačenja usmjeravate pažnju na bitnije stvari to ćete biti bolji u shvaćanju koliko vremena bacate uzalud, odnosno trošite bez produktivnosti.

Zacrtajte si ciljeve

Napravite šesto mjesečni plan i sukladno tome si zacrtajte ciljeve i dnevne zadatke. Imajte na umu da ste svaki dana bliži vašem glavnom cilju.

Primjerice, želim u slijedećih godinu dana portal Gentleman.hr dovesti do 3 000 jedinstvenih posjeta dnevno. To neka bude jedan od ciljeva u mom životu. To znači da imam nekoliko zadataka. Jedan od njih je svakodnevno pisanje članaka, zatim upoznavanje portala s ljudima koji još uvijek ne znaju za njega. Također je jedan od zadataka je omogućavanje dobrog kotiranja na rezultatima pretrage i tako dalje. Svi ti zadaci da bi bili uspješno realizirani zahtijevaju dnevni angažman – svaki dan moram/želim napisati najmanje dva članka, zatim dijeliti članke internetom te akcije dizanja svjesnosti po društvenim mrežama. Također tu je i optimizacija članaka za tražilice i tako dalje.

Dakle, pregršt zadataka za svaki dan. Za taj dio dnevno trebam 4-5 sati. Dali ih imam? Ima, samo ih trebam dobro posložiti i organizirati.

Znakovi koji govore da vam ide bolje nego što mislite

Svi se ponekad osjećamo kao gubitnici i život nam se čini neuspješan. Koliko god da je to normalno s vremena na vrijeme, moramo pronaći način da pogledamo stvari iz drugog kuta.

Nerijetko ignoriramo “male stvari”. Samo zato što nismo milijunaši i ne vozimo skupe aute i ne živimo u ogromnim kućama ne znači da smo neuspješni. Zapravo, upravo je suprotno.

Evo 20 znakova koji će vam to dokazati.

1. Vaše veze su manje dramatične nego što su nekad bile

Drama nije zrelost. Tijekom života sazrijevamo pa ako su nekad odnosi bi dramatični, a sad nisu znači da postižemo zadani cilj. Dakle, uspješni smo.

2. Nije vas strah pitati za pomoć, podršku ili savjet

Potražiti ili pitati za pomoć nije znak slabosti, u stvari – to je snaga. Nitko nije uspio u izolaciji. Za postizanje uspjeha potreban je timski rad. Pitati za pomoć je znak da rastemo kao osoba.

3. Podigli ste vlastite standarde

Više ne tolerirate bezobrazluke i drsko ponašanje – kako od drugih, tako i vlastito. Više ne provodite vrijeme s “pijavicama” ili “energetskim vampirima”.

4. Ostavljate stvari koje zbog kojih se ne osjećate dobro

Ne, ovo nije narcisoidni model funkcioniranja mada se na prvi pogled tako čini. Samoljublje je uspjeh. Dovoljno se volite da možete reći ”ovo mi ne paše i ne sluzi ničemu, vuče me prema dolje, ja to ne želim’.

5. Ima trenutaka kada ste zadovoljni s osobom koja vas gleda iz ogledala

Bilo bi idealno da je to uvijek tako. No, ako nije uspjeh je ako je češće nego prije. Volite se, zasjat ćete.

6. Naučili ste da su teškoće dio osobnog rasta

Nitko nije uspješan 100% vremena. Život nosi pobjede i poraze. Pregledom tih teškoća vidjet ćete kako su dovele do nekih spoznaja i rezultata. To je dio avanture koju zovemo životom.

7. Imate sustav potpore u ljudima koji će učiniti sve za vas

Ukoliko možete prepoznati u nekome osobu na koju možete računati i osobe koje se to pretvaraju, uspješni ste. Ponekad je to bolan proces no, kad shvatite ”tko je tko” udaljite od sebe one lažne osobe.

8. Ne kukate previše

Znate da stari nisu tako loše, osim ako se nije dogodila neka tragedija ili traumatično iskustvo. Ono što se događa iz dana u dan je normalno. Uspješni ljudi znaju to. Žive u zahvalnosti.

9. Slavite tuđe uspjehe

Ako je netko uspio ne znači da ste vi gubitnik. Radujte se tuđem uspjehu. Što više pozitivne energije odašiljete prema nekome tko je uspio, bit ćete uspješniji u stvaranju svog uspjeha.

10. Imate strasti koje slijedite

Ne samo da imate u životu stvari koje vam donose ispunjenje, nego se i bavite njima. To znači da posjedujete jedinstveni talent i dar.

11. Veselite se nadolazećim stvarima

Ako nemate u životu nešto čemu se veselite u bliskoj budućnosti, iznutra polako umirete. Uspješni ljudi stvaraju ciljeve koje onda nastoje ostvariti. Dopuštaju da to uzbuđenje pokreće njihov život.

12. Ostvarili ste neke ciljeve

Bez obzira što su porazi ili neuspjesi dio života, ostali ste na putu prema svojim cijevima te ste ih ostvarili. Znate okus pobjede. On vas vodi kroz život.

13. Suosjećate s drugima

Osoba bez ovoga je mrtva iznutra. Empatija je širenje ljubavi i pozitivne energije u svijet. Uspješni ljudi to znaju. Vole druge ljude kao da su dio njihove obitelji.

14. Vaša ljubav je velika i otvoreni ste za ljubav drugih

Ljubav je rizična i ponekad plaši ljude. Svi stremimo ka ljubavi i ujedno nas je strah jer je povezana s odbijanjem. Otvorite li srce drugima, da vas vole i da budete voljeni – uspješni ste.

15. Odbijate biti žrtva

Znate da se život ne događa, sami kreirate svoja iskustva. Uspješni ljudi odbijaju biti potisnuti tim iskustvima, uzdižu se iznad njih kako bi išli dalje.

16. Nije vas briga što drugi misle

Poznato je da je nemoguće udovoljiti svima. Standardi društva prema kojima se prosuđujemo međusobno nisu uvijek realistični. Budite iskreni prema sebi i volite osobu kakva jeste.

17. Uvijek gledate svjetliju stranu

Ponekad je život pun razočaranja – ako birate tako promatrati stvari. S druge strane, to su prilike za učenje. Nijedno negativno iskustvo nije uzaludno ako naučimo nešto iz njega.

18. Prihvaćate ono što se ne da promijeniti

To je jednostavno tako – mnoge stvari u životu ne možemo mijenjati. Ono što možemo mijenjati, naš je stav o tim stvarima. Ako mijenjate negativnu perspektivu pozitivnom – uspješni ste.

19. Promijenite što možete

Uspješni ljudi ne prihvaćaju negativno ako se može promijeniti. Učine nešto s tim.

20. Sretni ste

Ovo je glava definicija uspjeha. Nije bitno koliko imate, gdje idete na godišnji odmor, ako ste sretni – uspjeli ste u životu.

Možda se niste pronašli u svih 20 točki, ali nije to ništa strašno. Budite sretni ako ste bar u nekima vidjeli sebe, ostalo će doći. Samo polako, samo hrabro, uvijek naprijed.

Znate li da ljude možete “natjerati” da vam pomognu?

Postoji nekoliko suptilnih načina kako utjecati na ljude da se obvežu pomoći vam i onda to zaista i učine. Sve o tome zna bihevioralni znanstvenik iz FBI-ja, koji se u 25 godina karijere nagledao lažljivaca svih vrsta i profila.

Odrasli i djeca podjednako se odupiru direktnim naredbama da nešto učine, pogotovo kad pretpostavljaju da iza toga ne postoji autoritet.

Osobe koje nevoljko pristaju izvršiti “zapovijed” nerijetko razvijaju pasivno agresivne modele ponašanja pa onda te zadatke namjerno ne izvršavaju ili ih loše odrade kao da žele izjaviti “meni se to ne da i ne volim kad mi nešto naređuješ”.

Međutim, postoji nekoliko strategija ili tehnika koje reduciraju otpor i povećavaju vjerojatnost da će ljudi učiniti to što tražite od njih te istovremeno zadržati pozitivni stav o vama. Trik je u tome da se zahtjev prikaže kao nešto što oni žele učiniti, a ne nešto što se mora.

1. Koristite “čarobnu” riječ

Roditelji većine ljudi nauče svoju djecu čarobnoj moći riječi “molim”. Zaista, postoji određena moć te riječi pa svatko tko je koristi može posvjedočiti o uspješnosti njenog korištenja.

Mnogi će ljudi poslušati i učiniti što od njih traži ako se kaže “molim te”, osim ako ne postoji neki dobar razlog zašto da to zaista ne učine. Djeca funkcioniraju na isti način pa ako se zapovijed formulira u skladu s “molim te” radije (ili prije) će poslušati uz manji ili nikakav otpor.

Kažete li “molim te”, dajete osobi kojoj se obraćate osjećaj da može odlučiti o tome želi li ili ne želi poslušati, dakle oblik kontrole nad vašim zahtjevom.

2. Uz “molim te” ide i “molim, hvala lijepo”

Obrnuti niz je jasan, kada se vama netko zahvali na nečem, odgovarate s “molim lijepo” te možete dodati “i drugi put” ili “i ti bi za mene isto to učinio”. Ovo naglašava psihološki princip reciprociteta – ako se ljudima nešto lijepo govori, oni osjećaju potrebu uzvratiti jednako. Reciprocitet povećava vjerojatnost poslušnosti.

3. Dobijte pristanak

Dobivanje verbalnog pristanka također povećava vjerojatnost da će osoba učiniti što od nje tražite. Ova tehnika temeljna je na psihološkom principu dosljednosti ili konzistencije. Ljudi će učiniti ono što su verbalno potvrdili da će učiniti jer se u protivnom događa kognitivna disonanca ili osjećaj krivnje.

Verbalni pristanci su osobito učinkoviti kada su izrečeni u prisustvu više ljudi. Tako dobivena potvrda, zapravo, prenosi odgovornost za činjenje nečeg s tražitelja na traženoga pa će odgovorne osobe to ozbiljno shvatiti te učiniti što se od njih očekuje.

Primjer:
Majka : Želim da ti je soba uredna kada se vratim s posla pa je pospremi
Dijete : Dobro, budem
Majka: Dobro, znači sada si se obvezao da ćeš pospremiti sobu pa računam s tim, u redu?
Dijete: Da, pospremit ću sobu čim dođem iz škole.

Primjer 2.
Prodavač: Ostavit ću vam ne brošure, hoćete i barem obećati da ćete pogledati materijale prije nego se odlučite kupiti proizvod negdje drugdje?
Kupac: Naravno, pogledat ću materijale večeras.

U oba primjera vjerojatnost da će osobe poslušati značajno se povećava nakon usmenog pristanka te se tako ljudi obavezuju nešto učiniti.

4. Upakirajte svoju zapovijed

Upakirane zapovijedi sadrže direktne zahtjeve no oni su okruženi svojevrsnim ublaživačima. Vi svejedno nešto tražite, međutim, tehnika kojom se služite omogućuje pristanak druge osobe ako pametno sročite to što želite. Najjednostavniji primjer je dodavanje gore spomenutog “molim te”.

Sofisticirane upakirane komande mogu biti konstruirane korištenjem dodatnih ublaživača osim “molim te”, npr. :
Zapovijed: Financirajte moj projekt
Upakirana zapovijed: Nakon čitanja mog prijedloga, jedini zaključak koji mislim da možete donijeti jest da prihvatite financiranje mog projekta.

5. Pretpostavljajte

Konstruirajte zahtjev tako da već u samom startu pretpostavljate da će osoba kojoj se obraćate učiniti to što od nje tražite, tj. kao da je već odradila zadatak.

To pretpostavljanje daje iluzorni osjećaj obaveze tamo gdje je zapravo još nema. Većina ljudi će prihvatiti tu sugeriranu obvezu te će odraditi zadatak. Ugradite li pri tom osjećaj hitnosti, vjerojatnost poslušnosti vrtoglavo raste. Možete dodati i poticaj ili motivirajuće sredstvo u svoju naredbu ili zahtjev, oni služe tome da poboljšaju izglede da se nešto učini.

To vam može izgledati kao mito, ali zapravo je osiguranje da će se neki drugi zadatak odraditi i u buduće. Nagrade ili poticaji ne trebaju biti stalno na raspolaganju, dapače, kad su rijetke onda su najefektnije.

Primjer:
Majka: Nakon što pokosiš dvorište idemo na sladoled!
Dijete: Može

Primjer 2.
Prodavač: Nakon što zaključimo ovaj posao, gdje želite večerati?
Klijent: Znam zgodan restoran u blizini.

6. Dodajte osjećaj znatiželje

Uvođenje osjećaja znatiželje u razgovor također povećava vjerojatnost poslušnosti. Ljudi žele pričati o svojim kompetencijama. Igranje na osjećaj znatiželje iskorištava takve skolonosti. Ako trebate pomoć u nekom zadatku, odaberite osobu koja ima potrebne vještine i tijekom razgovora naglas se požalite da ste zapeli i zapitajte je bi li vam mogla pomoći. Dodajte i nešto kao: “možda ste naišli na isti problem”.

Stručnjak će se teško oduprijeti porivu da volontira i pokaže svoju vještinu. Čak mogu ponuditi i svoju pomoć.

“Ovo stvara iluziju da se osoba zbog svoje stručnosti sama pozvala pomoći vam savjetom ili uslugom iako niste zahtijevali”, piše dr. John R. “Jack” Schafer, profesor sa Sveučilišta Zapadni Illinois, predavač, konzultant i umirovljeni tajni agent FBI-ja, koji je radio u američkom Nacionalnom programu za sigurnosnu analitiku.

Autor je više knjiga i brojnih znanstvenih članaka o psihopatologiji mržnje, etici policijskog posla, narativne analize, tj. prepoznavanja laži i obmane u pismenoj i usmenoj komunikaciji te o naprednim tehikama ispitivanja za vojsku, policiju i sigurnosne službe.

Predradnik Joe se teško nosi s kolegicama

Tvornički predradnik Joe u ozbiljnom je razgovoru sa svojim šefom o rješavanju “problema” radnica. Na sugestiju da nema nikakve razlike između vođenja radnika i radnica, Joe otvoreno priznaje da se “boji žena”. Barem onih koje rade u tvornicama…

Iako šef želi biti glas “razuma”, iz današnje perspektive njegova poduka o ženama više čak niti ne zvuči seksistički koliko jednostavno smiješno. Kako drugačije doživjeti objašnjenja da se “žene također boje jer im je sve novo i ne snalaze se prirodno u mehaničkim principima”, kako im se sve mora objasniti do najsitnijeg detalja, da su prirodno ljubomorne te da Joe nikad ne bi trebao “miješati posao i zadovoljstvo”?

Zapravo je, s obzirom na tu famoznu “prirodu” žena o kojoj pojma nemaju, šteta što mu šef za ovo o poslu i zadovoljstvu nije, kao i za sve drugo, objasnio što misli pod time. Jamačno bi bilo zabavno kao i ostatak ovog edukativnog priloga iz vremena o kojima uvijek možemo reći: kakvi su bili oni prije nas – još smo dobro ispali.

Ne znam je najpametnija izjava koju možete upotrijebiti u komunikaciji

Mnogima je izgovaranje rečenice “Ne znam” neprihvatljivo. Neki muškarci idu do te mjere da lažu, te da bez obzira što nešto ne znaju govore da znaju, a sve kako ne bi pali u nekakvu nepovoljnu situaciju, negativan kontekst pred očima suradnika, partnera, šefova. Drugim riječima osjećaju da su manje vrijedni ukoliko za nešto kažu da ne znaju.

Uvodna fotografija: Jacob Bøtter

Ja ne znam ili ne znam su snažne izjave

No, istina je sasvim nešto drugo, upravo izjava “Ne znam” ili “Ja ne znam” je ponekad nešto najpametnije i najsnažnije što možete izjaviti u danom trenutku.

Budite realni, nitko od nas nije toliko pametan i informirani da zna sve. S druge strane neki muškarci namjerno govore da nešto znaju, te si prepredeno kupe vrijeme i mjesto kako bi upravo to naučili – ispali kraljevi.

To možemo smatrati progresivnim razmišljanjem i pristupom, ali vrlo često se dogodi da si tu obvezu ne izvrše ili ukoliko su uporni rezultat je prilično stresna situacija oko izbjegavanja da ispadnu lažljivci.

Koji su stoga benefiti, prednosti kada smo iskreni i izjavimo da nešto ne znamo?

Gradimo povjerenje

Iako na prvi pogled izgleda da je najbolje graditi povjerenje ukoliko našeg sugovornika, partnera uvjerimo da znamo baš sve što njemu treba, puno je jači element kad kažemo da to ne znamo, ali ćemo istražiti, provjeriti i povratno se javiti. Bit povjerenja je iskrenost.

Izbjegavamo obećanja koja ne možemo realizirati

Ukoliko nismo sigurno da će rezultat nekog našeg rada biti onaj koji smo planirali, svakako ostalim sudionicima dajmo do znanja da nismo sigurni u rezultat, ali ćemo vidjeti što će ispast pa ćemo sukladno tome i dalje nastaviti. Dakle ostavimo otvorenog prostora za promjene, popravke, modifikacije.

Ukoliko pak smo tvrdoglavi i (neosnovano) sigurni u jedan rezultat, a ispadne drugi, e onda smo se zbog toga našli u prilično nezgodnoj poziciji.

Pokazujemo (unutarnju) snagu

Iako je muškarcu sasvim logično da ako zna baš svako područje življenja da onda djeluje snažno i uvjereno, istina govori da se rado o umjetnom gardu koji skriva jednu pomalo nesigurni individuu. S druge strane, snagu pokazujemo onda kad smo svjesni da ne moramo znati baš sve, ali i dalje prštimo talentom, sigurnošću u sebe i pameću.

Potičemo raspravu i kolaboraciju

Znamo da rad sa osobom koja misli da zna baš sve je mukotrpan i iritantan. Ako radimo u kolaboraciji onda je jedan od krucijalnih elemenata i komunikacija, razmjena vještina i znanja. Suradnici, partneri sigurno znaju nešto što će popuniti rupe u našem umnom planu i obrnuto. Kao tim smo jači, a ujedno time se dižemo i kao pojedinac.

Pokazujemo mudrost

Muškarci koji priznaju da su na određenom području ili temi slabi pokazuju visoku dozu samosvijesti i daju do znanja da su svjesni svojih nedostatak i rupa u planu i voljni su osloniti se na druge kako bi te nedostatke ispravili, a rupe popunili.

Jačamo naša druga mišljenja

Danas u vrijeme društvenih mreža i banalne komunikacije svi su stručnjaci za sve i svi imaju određeno mišljenje o svemu. Ukoliko smo osoba koja priznaje da nešto ne zna i da nema mišljenje o temi koju ne poznaje dovoljno dobro, vrlo često osnažujemo svoja druga mišljenja o temama koje nam nisu strane. Osobe koje znaju sve, koje imaju mišljenje o svemu vrlo često su osobe slabog dosega i snage mišljenja.

Stoga, uz ove stvari koje nećete raditi u 2016. godini imajte na umu i rečenicu “Je ne znam” ili samo “Ne znam” kao svakodnevni alat u komunikaciji, poslovnoj ili privatnoj. Naravno uz “ne znam” slijedi i zadatak “ali ću naučiti”.

Izvor