Ovako izgledaju najluksuzniji auti na svijetu!

Svi volimo luksuz, volimo da nam je lijepo, udobno i da dobijemo ono najbolje što možemo. Kada je riječ o automobilima, mnogi posežu za luksuzom koji mami poglede i pokazuje određeni društveni status, odnosno prestiž kojeg si rijetko tko može priuštiti.

No, luksuzni automobili nisu samo određeni izgledom, lakoćom vožnje i udobnošću, bitna je i opsežna tehnologija i profinjenost, a sve se više pažnje pridaje i kvaliteti.

Među najpoznatijim proizvođačima luksuznih automobila su, naravno, oni koji su kvalificirani kao kvalitetni i elegantni, a koji točno modeli su proglašeni najluksuznijima u 2019. godini, otkrijte u nastavku.

Mercedes S klasa

Vodeće mjesto na ljestvici luksuznih automobila zauzeo je Mercedes S klase koji se može opisati kao definicija „luksuza“. Često na meti plagijatora, ova ekskluzivna klasa namijenjena je svima koji drže do ugleda i statusa u društvu, a osim brojnih značajki koje čine ovaj automobil izvrsnim, kvaliteta i dugotrajnost čine ovaj brend sinonimom za luksuz i omogućavaju mu da čvrsto drži prvu poziciju na tronu najpoželjnijih automobila dok konkurencija, uza sve napore, još nije otkrila idealnu formulu.

BMW serija 7

BMW serije 7 nastoji dokazati da veliki luksuzni automobili mogu biti jednako udobni za vožnju kao i manji automobili. Dosad se vjerovalo da ima smisla „smanjivati“ prostor oko vozača, kako bi se on osjećao okretnim i imao dojam da je u mnogo manjem automobilu. Ipak, zabava koja se pruža za upravljačem velikih luksuznih automobila ne mora biti nauštrb udobnosti. S jasnim ciljem pomicanja Mercedes S klase s prijestolja luksuznih automobila, najnovija BMW serija 7 ima nevjerojatno udobnu vožnju i lijepo uređenu, taktilnu unutrašnjost koja je u skladu s najmodernijom tehnologijom.

Audi A8

Audi A8 zanemaruje podcijenjenost, stvarajući luksuzne modele koji se jedva razlikuju od ostalih modela, osim po veličini. To je zapravo formula uspjeha Audijevog identiteta da čak i jeftiniji modeli mogu nalikovati na A8 i dijeliti njegovu fantastičnu kvalitetu. Za svoj vodeći model Audi je odabrao najbolje karakteristike, uz miran, lijepo građen i dvostruko ostakljen interijer s kontrolom temperature sjedala, na raspolaganju dobijete sportsko rukovanje ili glatkoću pokreta, ovisno o tome kako ste raspoloženi.

Range Rover SUV

Range Rover je stekao svoj ugled zahvaljujući bogatim i utjecajnim osobama koje su ga vozile pa su tako brendirale i vozilo. Riječ je o članova britanske kraljevske obitelji koji imaju veliki utjecaj na stanovnike Velike Britanije, ali i na ostatak svijeta. Njegova privlačnost dobila je veliki polet dolaskom verzije s dodatnim prostorom za noge, koji povećava udobnost, uz mnogo veći fokus na luksuz. Standardna ​​stražnja sjedala zamjenjuju dvije samostalne stolice s funkcijom masaže i naslonom za noge, a zbog filtera vanjske buke ovaj model je izvrstan za odmor, čak i unutar samog automobila.

Jaguar XJ

Današnji Jaguar XJ daleko je od staromodnog i krupnog britanskog automobila iz prošlosti. Najnoviji model vrhunski izgleda iznutra i izvana pa nijedan putnik ne bi mogao poželjeti finije oblikovan interijer, niti više tehnologije koja bi mu omogućila bolje putovanje, a sam vozač je počašćen vrhunskim, odgovarajućim motorom i šasijom koja je u skladu s Jaguarovom dugogodišnjom reputacijom sportskog automobila. Upravo zato ga obožavaju brojni svjetski političari.

Lexus LS

Najnoviji Lexus LS iznimno je velik, privlačno izgleda i opremljen je vrhunskom tehnologijom, ali gubi u odnosu na svoje europske suparnike kada je u pitanju privlačenje kupaca. Razlog tome je što, unatoč masažnim sjedalima i najnovijim sustavima sigurnosti i zabave, još uvijek ima problema s ukočenim i tvrdim upravljanjem, a zaostaje i po pitanju vučne snage.

Porsche Panamera

Stari Porsche Panamera bio je kompetentan i brz automobil, ali je imao pomalo neobičan izgled koji je neke kupce odbijao. Međutim, najnovija verzija je privlačna i elegantna, a u odnosu na prethodne modele ima poboljšane performanse i ekonomičnost. Nove Porsche Panamera modele odlikuje preciznost upravljanja, iznimna snaga i čvrstoća upravljača koja ujedno poveća sigurnost, a uz modele poput Panamera Turbo ići ćete brže od 99% ostalih automobila na cesti.

Maserati Quattroporte

Maserati Quattroporte je upravo ono što očekujete kada vidite da se tvrtka poznata po izgradnji sportskih automobila svjetske klase okrenula dizajniranju luksuznih modela. Za Quattroporte je sve povezano s performansama pa svatko tko ima dovoljno sreće da se provoza u njemu, čak i na stražnjem sjedalu, dijelit će fantastično iskustvo s vozačem i imat će osjećaj kao ga baš on vozi. Ono što mu nedostaje su prostranost i udobnost, ali fina talijanska koža i vrhunski motor pružaju brzinu i zvuk po kojima je Maserati oduvijek poznat i koji ga čine iznimno luksuznim automobilom.

Rolls-Royce SUV

Prije nekoliko godina bilo je nezamislivo pričati o SUV modelima ovog poznatog britanskog brenda. No, kako to obično biva, konkurencija je postala prevelika pa je Rolls-Royce morao krenuti u korak s vremenom. Rezultat je vrlo impresivno vozilo koje se može pohvaliti tipičnim Rolls-Royce luksuzom, kao i vrlo značajnim terenskim sposobnostima. SUV modeli sadrže motor s dvostrukim turbopunjačem, ali prednost daju udobnosti i praktičnosti nad izravnom brzinom, što ga čini još privlačnijim za sve ljubitelje avanturizma.

Znate li kako funkcionira getriba?

Iako su današnja nova vozila sve više nalik ovećim mobilnim uređajima te je sve manje više automatizirano od krucijalne je važnosti i stvar je opće kulture da gospodin, gentleman zna, barem opisno, kako funkcionira getriba. Naravno, znamo da znate, ali svejedno – getriba je mjenjač brzina automobila.

Getriba ili mjenjač brzine je mehanički uređaj kod motornih vozila koji služi za promjenu brzine vrtnje ili smjera okretanja pogonskoga vratila, a da se pritom brzina vrtnje motora ne mijenja. Mjenjač brzine vrsta je mehaničkog prijenosnika, a promjena može biti skokovita ili kontinuirana. Kod motornih vozila najrašireniji je mjenjač brzine sa zupčanicima, kojemu se promjena prijenosnog omjera (prijenosnoga stupnja, brzine) odvija skokovito, ukopčavanjem različitih parova zupčanika.

Kod automatskoga mjenjača ukopčavanje obavlja poseban mehanizam što ga aktivira centrifugalna sila utega u ovisnosti o broju okretaja motora ili se izbor prijenosnog omjera provodi računalnim sustavom.

Kako mijenjamo brzine?

  1. ručicom mjenjača brzina mijenjamo odnos zupčanika u mjenjačkoj kutiji.
  2. Papučica spojke (kuplung, kvačilo) je ključna i obavezna kod promjene brzine. Ako ju ne pritisnemo, zbog velikih sila koje prenosi motor na pogonske kotače preko mjenjačke kutije, dolazi do oštećenja zupčanika u mjenjačkoj kutiji.

Većina standardnih vozila ima mjenjač s 5 brzina + hod unazad (rikverc). Novija i skuplja vozila imaju mjenjač sa 6 brzina. Na vozilima su sve brzine u standardnom položaju osim rikverca. Većina vozila ima na gornjem dijelu ručice mjenjača dijagram položaja brzina.

N – neutral, zupčanici u mjenjačkoj kutiji su u takvom položaju da se slobodno okreću bez da se dodiruju. Mašina može raditi, a papučica spojke može biti u potpunosti dignuta.

R – rikverc, položaj mjenjača za vožnju unazad. Može biti izveden s osiguračem ili bez njega. Osigurač nam pomaže da u vožnji ne bismo nehotice ručicu mjenjača povukli ili gurnuli prema rikvercu. Osigurač može biti izveden tako da ručicu mjenjača pritisnemo prema dolje ili je ispod ručice mjenjača prsten koji zahvatimo kažiprstom i srednjim prstom i podignemo prema gore.

Kada promijeniti brzinu?

Najbolje je osjetiti kada je potrebno promijeniti brzinu. Auto nam daje informacije. Mi te informacije moramo čuti i osjetiti. To je zvuk i to su vibracije. Ne mijenjajte brzine na pamet.

Ako dobro ne osjećate kada je potrebno promijeniti brzinu kao pomoć vam može poslužiti i brojač okretaja motora. Okretaje motora reguliramo gasom. Gasom dajemo motoru gorivo odnosno energiju. Više gasa, više goriva, veći broj okretaja motora, veća snaga motora.

Nema pravila kada treba promijeniti brzinu. Općenito na autu s diesel motorom na oko 2000 okretaja, a na autu s benzinskim motorom na oko 2500 okretaja. Zavisi od stila vožnje, uzbrdice, nizbrdice, snage motora, težine vozila, potrebnog ubrzanja i drugih čimbenika. Puno je ugodnije promijeniti brzinu na nižem broju okretaja ali ne prerano, jer auto neće imati dovoljno snage za ubrzanje. Sve brzine mijenjajte na približnom broju okretaja.

Nakon ove kraće edukacije, u društvu ćete zvučati kao ekspert za aute. Barem što se tiče teorije! Za praksu ćete ipak morati malo zaprljati ruke.

 

Tvrtka HARLEY-DAVIDSON najavila je baražu novih modela, a među kojima su i električni motocikli

Isto tako dosadašnji vizualni i prepoznatljivi identitet motocikala želi ostaviti u prošlosti i posvetiti se nečem novom, ali opet prepoznatljivom za Harley.

Posljednjih je godina bila pojačana potražnja upravo urbanih modela dok je prodaja teških krstarica, a gdje je Harley Davidson prilično snažan na tržištu, sve više u opadanju.

Njihovi legendarni kruzeri još imaju prilično snažne veze s ikonografijom motocikala i motociklista davnih 50-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća, a čega se današnje tržište polako zasitilo i vrijeme je da upravo to postane dio ostavštine, dio povijesti.

Harley tako razvija nove modele upravo za tržišta na kojima je ionako već trebao bilježiti ozbiljnije rezultate prodaje.

Streetfighter serija motocikala dio je ponude koju je Harley pokrenuo s izvornim Sportsterom, a prije nego što je taj model bio okarakteriziran nostalgijom kao svojevrsni vintage motocikl.

Harely-Davidson Streetfighter
Harley-Davidson Streetfighter 975

Harley sada planira proizvodnju pravog Streetfightera koji će biti rame uz rame s motociklima poput Ducati Monstera, Triumph Speed Triplea te Yamahe V-Maxa.

Europski pak se kupci prvenstveno okreću pustolovnim serijama motocikala željnih vode, blata, prljavštine i neuređenih cesta. Harley će polako ali sigurni uči na to tržište na kojem prevladavaju BMW R1200 GS, Triumph Tiger i Ducati Multistrada. Njegova je uzdanica Pan America 1250.

Harely-Davidson Pan America 1250
Harley-Davidson Pan America 1250

Tvrtka također mijenja i šasije motora za prilagođene cruiser motocikle, čija će šasija sada podržavati sve nove modele i pogonske motore koji će dolaziti u rasponu između 500cc i 1250cc.

Pan America 1250 i Streetfighter 975 lansirat će se 2020. godine, nakon čega slijedi Custom 1250 u 2021. Slijedit će i druge još uvijek nepoznate inačice modela do 2022. godine.

Harley-Davidson Custom 1250
Harley-Davidson Custom 1250

Harleyjev dugo očekivani električni model, LiveWire, također je u najavi, a dolazi na tržište već sljedeće godine. Prototip LiveWire bio je dobro prihvaćen od strane vozača koji su dobili priliku testirati spomenuti motocikl tijekom Harleyjevog programa testiranja i prikupljanja povratnih informacija. Proizvodni model obećava da će ovo biti prilično zanimljiv korak u Harleyevoj elektrificiranoj budućnosti, a koja se i dalje temelji na svojevrsnoj tradiciji tvrtke.

Harley-Davidson LiveWire
Harley-Davidson LiveWire

Tržište modela na kojem pak prevladavaju visoke ispušne cijevi, crni završni premazi, pogon remenom te vožnja po svim terenima, takozvani scrambleri, za sada ostaje pošteđeno novih planova iz Harleya.

Na ovom segmentu tržištu, a koje je sve masovnije dominiraju Ducati, Triumph i BMW gotovo je sigurno da bi Harley Davidson vrlo uzeo dio svog kolača. Možda će se ipak pojaviti pokoja scrambler inačica Harleya tamo ne tako daleke 2022. godine.

Harley planira 2022. godine na tržište izbaciti nekoliko entry level električnih modela koji će pružiti nove mogućnosti izbora urbanim vozačima u potrazi za nečim što je povoljno, a snažnije i ozbiljnije od sadašnjih električnih bicikala i raznih skutera.

Električni koncepti iz Harley-Davidsona
Električni koncepti iz Harley-Davidsona

Svakako je ovaj potez Harleyu potreban i nešto je što ćemo s velikim interesom i pratiti. Prisjetimo se da je tvrtka već pokušala napraviti korak dalje od svog nasljedstva kupnjom Buell sportskih motocikala te uvođenjem četverocilindarske V-Rod linije. Ti su se modeli prodavali prilično loše tako da je daljnja proizvodnja bila zaustavljena.

Speedway motocikl Jawa 500 u moskovskoj je garaži pretvoren u pravi steampunk stroj

Pošto se nogometno prvenstvo završilo, a dojmovi su se slegli vrijeme je da opet krenemo putem Moskve.

Ovaj puta ne odvlače nam pažnju stadioni i nogometni uspjesi svjetskih nacija već jedan garaža, trgovina motorističkom opremom naziva Zillers Garage.

Vlasnik Dmitrij Golubchikov preuzeo je tako jedan prilično stari i zaboravljeni motocikl, Jawa 500 te ga pretvorio u odličan i krasna steampunk uređaj kojeg bez imalo oklijevanja možemo smjestiti samo u izmišljeni svijet BioShock Infinite igre.

Manje više Dmitrij je s originalnog motocikla skinuo sve osim motora te se poslužio cijelom serijom različitih materijala kako bi stvorio ovo pravo umjetničko djelo.

Kućište za žice i instalacije je bakreno, sjedalo je drveno kao i upravljač, a spomenimo još da je ostatak motocikla napravljen od pozamašnih količina sjajnog nehrđajućeg čelika.

BMW WIRELESS CHARGING STATION Bežična električna punionica luksuznih hibrida

Jedan od najvećih problema koji imaju vozači električnih automobila je briga oko toga da svako jutro kad krenu na posao njihovo vozilo bude u potpunosti napunjeno.

Novi BMW 530e iPerformance raj problem rješava pomoću BMW Wireless Charging stanice, drugim riječima stanice za bežično punjenje. Pa ako mogu mobiteli doista ne vidimo razloga zašto ne bi mogli i automobili.

U principu, ovaj uređaj funkcionira poput Qi pada samo što puni bateriju vozila. Bežično.

Procedura je vrlo jednostavna:

  1. Parkirajte vozila iznad GroundPada

Nikakve daljnje akcije od strane vozača, osim čekanja, nisu potrebne da bi vozilo, odnosno stranica krenula s punjenjem.

[perfectpullquote align=”right” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Glavni ključ za beskontaktni prijenos struje je elektromagnetsko polje.[/perfectpullquote]

Stanica za punjenje snage je 3.2 kW te bateriju napuni za 3,5 sata.

Kad je baterija punjenje uređaj se automatski isključuje.

Na komandnoj ploči vozila pak se nalazi monitor koji osigurava vozaču da svoje vozila svaki puta na točno određeno mjesto.

Proizvodnja ovih punjača krenut će u srpnju 2018.

TRIUMPH BONNEVILLE BOBBER HARDTAIL Za nas, niske, a brze

A njihov rad nerijetko ide do tih granica da mijenjaju svaki vijak, svaku maticu na motociklu, a kako bi postigli savršenu izvedenicu krasnih i progresivnih vizija.

Krugger Motorcycles radionica je čiji je vlasnik Fred “Krugger” Bertrand dosad osvajao brojne nagrade i priznanja za svoj rad tako da nije za očekivati da je njegov posljednji uradak išta manje vrijedan.

U suradnji s Triumphom Krugger je radio na Bonnevillu koji je trebao biti završen do početka motorističke sezone 2018.

Iz Triumpha su imali samo jedan uvjet, a to je da 1200 ccm motor ostane netaknut, te je Krugger svu pažnju i energiju usmjerio na vizualnu prezentaciju i detalje.

Uglavnom, novi Triumph Bonneville Bobber Hardtail sada je nižeg težišta, skraćene prednje vilice, spuštenog spremnika za gorivo, a za 75 mm dužeg međuosovinskog razmaka.

Ispušni sustav je INOX-ov, 18 inčni Arlen Ness kotači, Dunlop Sportmax gume, novi blatobrani te ponešto sitnica i dodataka iz Triumpha.

ROYAL ENFIELD Novi Pegasus inspiriran je događajima iz drugog svjetskog rata

Motocikl koji su proizveli za tu časnu namjenu bio je RW/WD 125 ili poznatiji kao Leteća buha (The Flying Flea).

Danas je Royal Enfield u čast ovoj ikoni na dva kotača predstavio Classic 500 Pegasus Edition, koji uvelike izgleda kao pouzdani vojni motocikl. Pegasus je dostupan u dvije različite nijanse, a znak i naziv dobiva u čast svih padobranaca koji su se borili na te iza samih neprijateljskih linija.

ROYAL ENFIELD Novi Pegasus inspiriran je događajima iz drugog svjetskog rata

Svaki motocikl ima opciju ugradnje dodatnih bočnih torbi, ima upisan serijski broj na rezervoaru te više od svega odiše onim osjećajem da se radi o starom izvornom motociklu.

ROYAL ENFIELD Novi Pegasus inspiriran je događajima iz drugog svjetskog rata

ROYAL ENFIELD Novi Pegasus inspiriran je događajima iz drugog svjetskog rata

2ND ZAGREB H-D RALLY Humanitarna parada Harley-Davidson motocikala ulicama grada Zagreba

Ovaj susret ima prvenstveno humanitarni karakter, budući da će sredstva  prikupljena prodajom majica i prišivaka za vrijeme održavanja susreta biti donirana dječjem Centru za rehabilitaciju u Sloboštini.

Protekle su godine donirana sredstva otišla i za potrebe izrade mobilne platforme, koja je  omogućila jednom mališanu da samostalno hoda.

Cilj je da se svojim prisustvom, naročito skupnom vožnjom gradom, upozori stanovništvo na prisutnost motora te provedbu sigurnosti u prometu.

Očekuje se velik broj motociklista iz Hrvatske i šire, budući da ovaj susret  predstavlja  i svojevrsnu turističku atrakciju, a koje će privući brojne inozemne bikere (za sada je svoj dolazak najavilo 10-ak chaptera iz Njemačke, Bugarske, Rumunjske, Austrije, Mađarske, Grčke, Srbije, Italije, Slovenije).

U petak 01.06.2018. organizira se vožnja zapadnim dijelom grada preko kampa “Zagreb”, Rakitje, do Bikers Beer Factory u Savskoj c. 150. Očekuje se da će orvi dan susretu prisustvovati oko stotinjak motora.

U subotu, 02.06.2018. organizirana je cjelodnevna skupna vožnja (parada) ulicama grada Zagreba, uz policijsku pratnju. Očekuje se između 300 i 350 motocikala.

Inače, udruga vlasnika Harley® motora, Pleter Chapter Croatia, postoji već 18 godina i cilj joj je okupljanje vlasnika motocikala Harley-Davidson® na području Republike Hrvatske, promicanje prometne i tehničke kulture, populariziranje, širenje i zaštita svjetonazora vezanog uz Harley-Davidson®, provedba dobrotvornih akcija i radova, provedba sigurnosti u prometu te skupnih vožnji sa obilascima hrvatskih i inozemnih odredišta.

U nastavku pogledajte fotografije s prošlogodišnje parade.

VAGABOUND BMW R80 RT Austrijski dvojac opet pomiče granice dizajna

Uvijek novo, uvijek ono neisprobano.

No, nedavno su dobili zahtjev od klijenta da ponove jedan već njihov gotov motocikl. To su i učinili, ali uz nadogradnju i posebni prilagodbu samo za klijenta.

Uglavnom, iako replika ovo je jedan novi motocikl, svježeg dizajna kakvog još nismo viđali.

Baza je BMW R80 RT iz 1980. te ima pređenih svega 25 000 kilometara tako da se dvojac nije previše morao zamarati samim motorom, a sve je vrijeme praktički usmjerio kozmetičkim nadogradnjama.

To pak znači potpuno novi frame, odnosno tijelo motocikla. Spremnik goriva je zadržan, ali je zato stavljeno novo 3d štampano i završeno kožno sjedalo s ugrađenim LED svijetlima.

Stražnji dio motora također je promijenjen, tvornički amortizeri su zamijenjeni YSS amortizerima, prednja je vilica skraćena za 60 milimetara, a cijeli je motocikl dobio posebni završni premaz.

Mjerač brzine je Motogadgetov, LSL rukohvati te Supertrappov prigušivač. Za gume su odabrane dvije Continental ContiRoadAttack.

Tu su još K&N filter te karbonskim vlaknima pojačani plastični elementi tijela motora.

 

Hrvatski Tesla vjerojatno se zvao Đuro, a da je preživio imao bi 60 godina i kiper

Naime, isti je bio radni stroj velike snage, a kako kaže autor posta malog utroška energije.

Jedno punjenje baterija izdržalo je 8 sati rada, dok je narednih 8 sati trajalo punjenje. Stroj savršen za ondašnji smjenski rad.

Postizao je brzine od 80 kilometara na sat, a izrađen je na bazi agregata električne lokomotive.

I onda su stigla neka bolja, naprednija i modernija vremena u Hrvatsku.

https://www.facebook.com/zeljko.matusko/posts/699184843478427

TERMINATOR 2 Aukcijska prodaja Harley-Davidson Fat Boya iz 1991. godine

Stoga, svakako moramo posebnu pažnju osvetiti debeljku Harley-Davidsona kojeg je vozio gospodin Terminator osobno.

Riječ je o Harley-Davidson Fat Boy motociklu iz 1991. godine kojeg smo imali prilike gledati u drugom nastavku Terminatora, Sudnjem danu.

Kad je riječ o raznim vozilima, pa tako i motociklima, za snimanje određenog filma naručuje se po nekoliko primjeraka identičnih vozila koja se onda koriste u raznim situacijama. Neka se koriste za snimanje akcijskih scena, druga se koriste za snimanje statičnih sceni, a neka od njih pak stvarno voze glavni protagonisti filma.

Ovaj Fat Boy spada u posljednju kategoriju. Motocikl je to kojeg je u filmu vozio Arnold Schwarzenegger.

Ono što pak je najbolje od svega, motocikl je kupljeni direktno s filmskog seta nakon snimanja te ima svega 630 prijeđenih kilometara.

Pravom kolekcionaru ili samo strastvenom ljubitelju rijetkih motocikala 200.000 dolara, a koliko iznosi početna cijena za ovaj motocikl, nije nikakav problem.

Bell & Ross ažurirao je Vintage BR GMT s novim V2 modelom

Tvrtka Bell & Ross nedavno je ažurirala svoj izvorni model ručnog sata Vintage BR GMT s novim V2 modelom koji ima, prije svega, moderniju izvedbu kućišta.

Od bitnijih preinaka odnosno ažuriranja spomenimo sami brojčanik te 24 satni anodizirani aluminijski okvir odnosno koronu koja je finiširana u u dvije nijanse i to u crnoj i sivoj koje ujedno označavaju noć i dan.

Od ostalih detalja spomenimo kućište radijusa 41 mm izrađeno od nehrđajućeg čelika te pozadinu sata (caseback) koja je izrađena od dragogo kamena safira.

Za samo mjerenje vremena zadužen je automatski BR-CAL.303 movement  s funkcijom prikaza još jedne dodatne vremenske zone.

Sat će dolaziti u kombinaciji s narukvicom od nehrđajućeg čelika ili crnim gumenim remenom.

AUTONOMNA VOZILA Što bi radili Hrvati tijekom vožnje kad ne bi trebali voziti?

Kako je pokazalo inovativno ispitivanje koje je provela tvrtka Goodyear Dunlop Sava Tires, pomoću chatbot aplikacije, velika većina Hrvata u autonomnom vozilu najradije bi pretraživala internet i služila se društvenim mrežama ili pak čavrljala sa suputnicima.

Autonomna vozila u kojima ćemo se voziti u budućnosti omogućit će nam da sjednemo u auto, upišemo cilj, udobno se namjestimo na sjedalu i opustimo se sve do kraja vožnje.

Goodyear je potaknuo građane Hrvatske da već danas razmišljaju o mobilnosti budućnosti i putem digitalnog upitnika provedenog uz pomoć “brbljavoga robota” Goodyja (engleski chatbot) došao do zanimljivih rezultata.

Vrijeme koje bi uštedjeli na račun autonomne vožnje Hrvati bi potrošili prije svega za upotrebu digitalnih kanala i razgovor uživo.

Rezultati ispitivanja pokazuju da bi većina (26 posto) to vrijeme posvetila pretraživanju internetskih stranica i upotrebi društvenih mreža, a s minimalnim zaostatkom slijedi razgovor sa suputnicima (25 posto).

Ispitanici iz Hrvatske bi slobodno vrijeme u automobilima potrošili za odmor ili spavanje (15 posto), gledanje videa ili filmova (9 posto) te za komuniciranje mobilnim telefonom (7 posto), a u manjoj mjeri za slanje e-pošte (4 posto) i čitanje knjiga (3 posto). U ispitivanju se pokazalo zanimljivo odstupanje između žena i muškaraca; naime, predstavnice nježnijega spola na prvo su mjesto u velikoj većini stavile upotrebu interneta i društvenih mreža (33 posto), a muškarci razgovor s ostalim putnicima (26 posto).

Europski vozači proveli bi slobodno vrijeme na mobilnim telefonima

Usporedba rezultata hrvatskog ispitivanja s ispitivanjem koje je Goodyear proveo u suradnji s Londonskim fakultetom za ekonomske i političke znanosti (LSE) 2016. godine u 11 europskih zemalja pokazala je neka odstupanja. Najviše vremena koje bi dobili na račun autonomnih automobila, europski vozači potrošili bi za telefoniranje, odnosno pisanje SMS poruka (42 posto), a slijede pretraživanje internetskih stranica (37 posto) i čitanje (28 posto).

h/t Autostil

UPOZNAJTE ZEUSA Curtissovog prvijenca u seriji električnih motocikala

Prije poznatija kao Confederate Motorcycles, novo brendirana tvrtka za prilagodbu motocikala Curtiss predstavila je svoj najnoviji koncept električnog motocikla po nazivom Zeus.

Još uvijek nije objavljeno puno informacija ni specifikacija o motociklu, no ono što možemo vidjeti je futuristički dizajn, što je i prema svemu sudeći novonastali vizualni potpis tvrtke.

Također je poznato da će motocikl pokretati takozvani E-Twin motor.

Nije nam također poznato kada ćemo Zeus moći viđati na prometnicama, no u Curtissu su svakako zadovoljni odličnim startom osvojivši prestižnu nagradu na poznatom okupljalištu struke i industrije motocikala Quail Motorcycle Gatheringu.

SAMO STRUJA Aston Martin predstavlja pomlađenu Lagondu 2021. godine

Reinkarnacija Aston Martinove Lagonde u punom je zamahu, a kako je objavila tvrtka, ovo će biti prvi SUV projekt s nula emisija štetnih plinova te potpuno električnim pogonom.

Time će isti postavi prvi luksuzni, autonomni i potpuno električni gradski terenac.

Finaliziranje, odnosno predstavljanje trenutačno neimenovanog automobila zakazano je za 2021. godinu. Ono što pak znamo je da će se izravno natjecati rame uz rame s Rolls-Roycevim Cullinanom te Bentleyevom Bentaygom.

U nastavku pogledajte viziju budućeg koncepta, a prije toga spomenimo također da će ovaj četverosjed imati i ocpiju samostalne (autonomne) vožnje četvrtog stupnja.

To znači da će vozilo u potpunosti biti autonomno, ali će također imati na raspolaganju dobru staru, ručnu (i nožnu) vožnju.

Jedno punjenje baterija predviđa se da će biti dovoljno za 640 kilometara.

Ovaj će SUV tako biti prvi model revitalizirane marke koja je svoj život započela prije više od jednog stoljeća u Stainesu u Engleskoj.

 

Novi Volkswagenov Golf GTI jurit će preko 260 kilometara na sat

Volkswagen će uskoro ponuditi cestovnu inačicu svog TCR modela namijenjenog prvenstveno trkaćim stazama.

Ispod haube GTI-a je smješten potpuno novi motorom s turbopunjačem zapremnine 2.0 l koji je u stanju proizvesti 286 konjskih snaga te i 370 Nm okretnog momenta. Sve te performanse naravno rezultiraju i najvećom brzinom od 264 kilometara na sat, naravno s uklonjenim elektroničkim limitatorom brzine.

Novi Golf GTI TCR će imati 7-stupanjski DSG mjenjač s dvostrukim kvačilom, a novi diferencijal će uvelike sprječavati proklizavanje kotača.

Kotači (naplatci, felge) su posebno lijevani iz aluminijske legure te su profila 18 inča.

Tu su još i perforirani diskovi kočnica s posebnim kočionim pločicama te DCC amortizeri za adaptivno prigušivanje vibracija.

Novi branik pak je posebno konstruiran za usmjeravanje zraka u dva hladnjaka automobila.

Novi Golf GTI na cestama će se pojaviti koncem ove godine.