Humor u doba korone, potresa i dr. sr.: Štivo koje će vas nasmijati do suza!

Knjiga o najduljoj 2020. godini, koju nitko nije tražio, a svima je trebala.

Dok se znanstvenici, zdravstveni djelatnici i političari širom svijeta utrkuju s vremenom i jedni s drugima kako bi što prije zaustavili pandemiju koronavirusa i popratnu gospodarsku krizu, mi vam predstavljamo knjigu nastalu u najduljoj 2020. godini. Humor u doba korone, potresa i dr. sr. tragikomično je štivo pripremljeno s jednim jedinim ciljem – podizanjem raspoloženja svakom tko ovu knjigu primi u ruke!

Nastala kao odgovor na nedaće koje su nas pratile kroz 2020. godinu, ova je knjiga zajednički projekt koji potpisuju Dubravka Miljković i Majda Rijavec, autorice brojnih naslova stručne literature iz područja psihologije. Novi naslov opisuju kao svojevrsnu zahvalu humoru koji nas je tijekom prošle nadasve neobične i turbulentne godine vjerno pratio i pritom nam pomogao da očuvamo svoje mentalno zdravlje. Uloga humora u kriznim vremenima bitna je, spasonosna i često zanemarena. U teškim trenucima humor nam pomaže da se bolje nosimo s brigama i strahovima, pružajući svojevrsno olakšanje i odmak od problema, a ovako to opisuju autorice: “Netko je humor i smijeh usporedio s mijenjanjem pelena: neće trajno riješiti problem, ali stvari će privremeno biti podnošljivije. I mi ćemo (barem privremeno) biti podnošljiviji i sebi i drugima.”

U knjizi vas očekuju posebno odabrane i sistematizirane šale i memeovi koji su putovali internetom tijekom godine. Većina ih je vezana uz koronu i sve što je pandemija uzrokovala (higijenske mjere, maske, održavanje razmaka, krizni stožer, samoizolacija, rad od kuće, nestašica namirnica, odgoj i obrazovanje, sport, turizam…), ali ima i onih o zagrebačkom potresu, poplavama pa i predsjedničkim izborima u Americi.

Osim što će vam ova knjiga u trenu popraviti raspoloženje, kupovinom činite ovaj svijet ljepšim mjestom jer 20, 20 kn od svakog prodanog primjerka bit će donirano humanitarnoj Udruzi RTL pomaže djeci. Što se dostave tiče, ne morate brinuti jer dostava je besplatna!

Knjigu možete naručiti po cijeni od 69,99 kn na nekoliko načina:

  • putem web stranice www.humorudobakorone.com
  • pozivom ili Whatsapp porukom na broj mobitela 091/1144-555
  • putem e-mail adrese info@kpr.hr
  • u poslovnicama Hrvatske pošte, knjižara Školska knjiga i V.B.Z. te na drugim čiji popis možete pronaći na www.humorudobakorone.com

‘’Kažu da smijeh ne zagrijava, ne deblja (štoviše, svaki put kad se nasmijemo potrošimo tri i pol kalorije), nije kancerogen (nema GM dodataka ni pesticida), ne treba baterije, siguran je u svim vremenskim uvjetima. Osobito je dobar u kriznim vremenima: potiče stvaranje endorfina – koji poboljšava raspoloženje i smanjuje depresivnost. Dokazano je da povećava toleranciju na bol, pomaže u reguliranju krvnog tlaka i antiupalnom djelovanju koje štiti kardiovaskularni sustav, poboljšava imunološki sustav, ali efekti su kratkotrajni.’, navode autorice knjige Dubravka Miljković i Majda Rijavec.

Ne preostaje nam onda ništa drugo nego poslušati autorice i okrenuti novu stranicu knjige!

NIKAD KRAJA Vlatko Štampar, nakon 2 rasprodane godine, najavljuje veliki nastup karijere

Nakon dvije godine rasprodanih showova u Zagrebu poznati međimurski komičar Vlatko Štampar najavljuje veliki nastup karijere, Stand up comedy special pod nazivom ‘Fala kaj ste došli’, koji će se održati 22.9.2018. u KD Vatroslav Lisinski.

Mnogobrojne Vlatkove pratitelje i ljubitelje njegovog humora na velikom nastupu povodom 10 godina karijere očekuje, kako bi on rekao:

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Ultimativni best of karijere. Jedina stvar koju garantiramo – smijat ćete se 2 sata.  Ništa više, ništa manje.[/perfectpullquote]

Za nastup karijere prodaja ulaznica već je započela preko koje će već sada osigurati oni željni Vlatkovih najboljih i najdražih fora iz svakog showa – Bratec je trd, Štamparska greška i Odraslost, nazovimo to “šlag” na 10 godina rada, sve pomno upakirano u jednu žestoku stand up comedy.

Tko je Vlatko Štampar?

Za one koji ga nisu “probali”, Vlatko će ostati nikad pronađeno utjelovljenje svih onih suludih misli koje svatko od nas pomišlja u onom dijelu uma koji s razlogom ignoriramo.

Za one koji su ga doživjeli, Vlatko je bio i ostaje ventil, pipa, sasvim suludih asocijacija koje u kombinaciji s njegovom nezamjenjivom manirom neizbježno mame smijeh i čine ga jednim od ponajboljih komičara “na ovim prostorima”.

Osim u Mađarskoj.

U dosadašnjoj karijeri Vlatko ima 3 različita stand up comedy show-a u trajanju od 120 minunat – Bratec je trd, Štamparska greška i Odraslost, čiji nastupi su najčešće rasprodani sa željom onih koji do svojeg mjesta nisu uspjeli, za novim ponovljenim datumima nastupa.

Kao predokus jesenjeg velikog showa Vlatka ćete moći ‘doživjeti’ u sklopu Lajnap comedy tjedna koji će se u klubu Sax održati od 4. do 6. lipnja 2018.

SLOMLJENA BANANA Komičar slomio penis dok se seksao i, srećom, napisao knjigu o tome

No, prema CNN-u, Asdourian je 32-godišnji stand-up komičar iz New Yorka koji je prije tri godine slomio penis tijekom žestokog seksa s mladom damom u njegovom stanu na Manhattanskom i odlučio je napisati knjigu o tome.

Pod naslovom Slomljena banana (Broken Bananah), Asdourianova istinita priča o “životu, ljubavi i seksu bez penisa” sada je dostupna na Amazonu, gdje piše da je riječ “pretjerano iskrenom putovanju kroz tešku genitalnu traumu”.

A zašto je Asdourian odlučio napisati knjigu o nečemu što je vjerojatno jedan od najsramotnijih trenutaka njegovog života? Ukratko, on je pravi komičar, a jedini cilj pravog komičara je nasmijati ljude. I samo pravi komičar nikada ne gubi dobar smisao za humor.

“Nadam se da će knjiga doprijeti do ljudi i nasmijati ih, a u vrijeme kada se ljudima nije lako smijati, mislim da je ovo nešto čemu se svi možemo smijati”, kaže. “Mislim da svatko ima svoju priču, a ova je sasvim slučajno moja. Mislim, kada se suočimo s vlastitom seksualnosti, puno se toga dovodi u pitanje”.

Najveća sreća u nesreći loma njegovog penisa? Iznenađujuće, Asdourian kaže da stvari “uvijek mogu biti gore”.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]”Čak i kad izgubimo pimpek, stvarno može uvijek biti gore”, rekao je. “I to je dobra perspektiva, jer smo samo točkica na radaru, a čuda se događaju svakodnevno”.[/perfectpullquote]

Ako to kaže čovjek koji je ostao bez nečeg što je vjerojatno najveća arhetipska mora većine muškaraca, onda se samo možemo složiti s ovim nevjerojatno pozitivim stavom.

Mirišite kao nova knjiga

Novi miris svježih knjiga zapakiran u dizajnersku bočicu je savršen za one koji rađe zabiju nos u knjigu nego u nešto drugo. Takvi sada napokon mogu i mirisati kao knjiga.

Miris za knjigoljupce su dizajnirali Geza Schoen, Gerhard Steidl i magazin Wallpaper*.

“Miris svježe otisnute knjige, najbolji je miris na svijetu”, kaže Karl Lagerfeld, koji je dizajnera i izdavača Gerharda Steidla prvi upozorio na važnost mirisa knjiga.

Paper Passion je rođen kad je izdavač, magazin Wallpaper*, udružio kreativne snage s proizvođačem mirisa.Wallpaper* je unajmio majstora parfumera Gezu Schoena kako bi stvorio parfem temeljen na mirisu knjiga, a koji je predstavljen na izložbi Handmade, koju je Wallpaper* organizirao u Milanu.

“To je prilika za slavljenjem svih otajnih senzualnosti knjige, u vrijeme kada se mnogi okreću od nje. Noseći taj miris trebali biste se osjećati opušteno, kao kada čitate knjigu, opušteno sve do razine meditacije i koncentracije.

Paper passion je nešto krasno i jedinstveno. Nošenje mirisa knjiga je ‘vrlo chic’. Knjige su igrač u intelektualnom svijetu, ali također i u svijetu luksuza”, tvrde proizvođači u popratnom promo-materijalu.

Skrivenog među stranicama knjige, Paper Passion na tim istim stranicama prate tekstovi Karla Lagerfelda,Güntera Grassa, Geze Schoena i Tonyja Chambersa pa se ne može reći da se tu nema što i čitati.

“Imate knjigu, otvorite je, a unutra je mala bočica s mirisom knjige. Možda djeluje kao nezgrapna igra riječi, ali ideja je jednostavna, vrlo linearna”, kaže Schoen.

A cijena mirisanja na nove knjige? Prva sitnica: 88 eura ili 115 dolara.

Jedini problem s mirisom je da još nije dokazano privlači li više srodnih duša ili prave knjiške moljce.

Najbolje knjige o pivu – God save the queen and her fascist regime!

world beerTim Hampson. World beer: outstanding classic and craft beers from the greatest breweries. DK, 2013. 304 stranice.

Svaki pivoljubac i svaka pivoljupka treba imati barem jednu jedinicu referentne građe koja se odnosi na pivo. Tvrde korice, šivani uvez, glossy papir, prekrasne fotografije, neke i preko cijele strane. Prijelom koji čitanje čini ugodnim i opuštenim. Izvrsno opremljena – sadrži pojmovnik i kazalo. Prekrasna knjiga koja svaku policu čini ljepšom. Kao što i sam naslov govori, knjiga je pregled najznačajnijih pivovara širom svijeta. Građa je organizirana prema državama, zatim je svaka država predstavljena kroz najznačajnije pivovare, a svaka je pivovara predstavljena kroz najznačajnija piva. Kad završi predstavljanje važnih pivovara jedne države slijedi popis ostalih važnih pivovara opisanih kroz nekoliko rečenica. Najzastupljenije su naravno pivske države – Engleska, Belgija, Njemačka i Amerika, a ostale ovisno o pivovarama. Ujedninjeno je Kraljestvo predstavljeno kroz izvrstan klasik Fuller’s i novo craft ludilo Brewdog, još veće ludilo The Kernel, zlatni standard Thornbridge plus dvadesetak ostalih istaknutih pivovara. Norveška je primjerice kroz jako dobru craft pivovaru Nogne, dok dio o Njemačkoj donosi Cambu uz bok Schneideru. Izvrsna knjiga koju preporučam svakome tko je zakoračio u svijet piva i treba kvalitetan vodič za kupnju i kušanje najboljeg što postoji. Teško ćete naći bolji vodič od ove knjige koja se čita svakodnevno i temeljito. Doduše, čitanje povlači i naručivanja mnogo toga. Uz sve što sam probao, rijetko je što bolje od onog što se preporuča. Recimo, od Brewdoga preporuča Libertine, Punk IPA i Tokyo – može li bolje? Meni osobno najdraže pivsko štivo u kućnoj biblioteci.

complete beer courseJoshua M. Bernstein. The complete beer course: boot camp for beer geeks: from novice to expert in twelve tasting classes. Sterling Publishing, 2013. 320 stranica.

Tvrde korice. Ovitak. Uvez šivani i lijepljeni – tehnički nije besprijekorno izveden, ali je i dalje jako dobar. Mnoštvo fotografija. Obiluje informacijama i zanimljivostima iz pivske povijesti, povijesti pivovara i stilova. Sadrži pojmovnik i kazalo. Lijepo dizajnirana. Knjiga je podijeljena u 12 poglavlja. Prvo je poglavlje uvod u svijet piva – povijest, proces proizvodnje, hmelj… dok je završno poglavlje o čuvanju/zrenju piva i sparivanju piva s hranom. Poglavlja između se odnose na pivske stilove te donose popis i opis temeljnih i dodatnih obilježja svakog stila, zatim piva koja su reprezentativna za određeni stil (uvijek u paru) te popis back-up piva koja ga također dobro predstavljaju. Svaki je stil opisan iz povijesnog i razvojnog aspekta, ne toliko iz aspekta proizvodnje, ali i iz senzornog aspekta – što stil nudi našim osjetilima, tko je uveo i uvodi inovacije, koja su piva odmak od stila i po čemu, koja su inspiracija novim pivovarama i stilovima. Tako se u poglavljima nađu i stranice na kojima se opisuju lokalni rariteti poput leipziškog gosea ili pak pripovijeda nastanak pivovara (Grenn Flash), dok se u poglavlju u pale ale govori i o Cascadeu – sorti hmelja koja obilježava ovaj stil – te o pivu zahmeljenom svježim hmeljem. Posljednje poglavlje donosi preporuke za sparivanje s hranom, ali i popis najboljih piva za čuvanje/zrenje, kao i savjete za što bolje čuvanje piva. Sveobuhvatan pogled u pivski svijet, obilje korisnih i zanimljivih informacija. Potkrijepite li ih pivom koje se preporuča uz tekst, zaronit ćete korak dublje u mirise, okus i filozofiju piva te će vam ovo biti jedan od najdražih udžbenika. Nema smisla čitati bez kušanja. Recimo, poglavlje o trapističkom pivu možete krasno apsolvirati uz posjet nekom od hrvatskih pivskih dućana.

craft beer revolutionSteve Hindy. The craft beer revolution: How a Band of Microbrewers Is Transforming the World’s Favorite Drink. Palgrave Macmillan Trade, 2014. 250 stranica.

Tvrdo/meko izdanje. Lijepljeni uvez. Kazalo. Knjiga osnivača pivovare Brooklyn donosi detaljan pregled razvoja craft pivarstva u Sjedinjenim Američkim Državama. Od samih početaka krajem šezdesetih pa borbe sa zakonskim propisima u različitim saveznim državama preko prvog vala značajnih pivovara do konačne afirmacije crafta i dolaska velikih igrača na područje dobrih piva. Klasična povijesna naracija s obiljem podataka i detalja odigranih u zapećku službene pivske povijesti. Autor je čovjek koji je pokrenuo vrlo uspješnu pivovaru te je s mnogim akterima ove priče surađivao proteklih desetljeća. Kako su prolazili susreti pivskih divova i mali pivara, zašto su surađivali, tko je koga napadao, a tko podržao? Što je donijelo osnivanje zajedničkog Udruženja američkih pivara, a što digitalni mediji i društvene mreže? Koliko je značaj festivala? Sve ono što se događa na ovim prostorima ovdje je već opisano, samo kroz prizmu nemjerljivog većeg i bogatijeg tržišta i posve drukčijeg mentaliteta i poduzetničke klime.

Brewing up a businessSam Calagione. Brewing up a businnes: Adventures in Beer from the Founder of Dogfish Head Craft Brewery. Wiley & sons, 2011. 312 stranica.

Meko izdanje. Dovoljno je vidjeti tko je izdavač da biste već znali o kakvoj je knjizi riječ. A pak niste upoznati s izdavačem, dovoljno je reći da su izdali sjajne naslove o društvenom marketingu (to nije ono na društvenim mrežama), društvenom poduzetništvu, društvenim promjenama i inovacijama, vodstvu, upravljanju… Svaki je njihov naslov inovacija u području. Jednako je i s knjigom Sama Calagionea, osnivača nevjerojatne pivovare DogfishHead. Ova je knjiga prije svega namijenjena svima koje zanima poduzetništvo, posebno start-upovi. Pisana je prema klasičnim poglavljima poduzetničkih udžbenika, a od njih je razlikuje stil. Autor je studirao englesku književnost, skužio da to nije to i odlučio otvoriti pivovaru. Kako? Sam je napisao poslovni plan i počeo skupljati novce. Možete li zamisliti studenta Filozofskog fakulteta da na taj način postane sam svoj gazda? Obavezna literatura za one koji razvijaju nove proizvode, stvaraju zajednice korisnika, žele biti sami svoji gazde te zajedno sa (su)radnicima razvijati tvrtku. Na koji način zaposlenici sudjeluju u raspodjeli dobiti? Kako ih uključiti u razvoj? Kako postići predanost? Kako uopće doći do baze korisnika? Zašto nikad ne proizvesti koliko tržište traži? Kako raditi sam svoj marketing? I što je danas marketing? Zašto surađivati? Inspirativno. Poučno. Pametno. Primjenjivo. Lektira. Još samo treba reći da je odluka o pivovari pala kad je Sam pobijedio na seoskom festivalu bundeva s pivom od bundeve.

lagunitas bookTony Magee. So you want to start a brewery? Lagunitas story. Chicago Review Press, 2014. 224 stranice.

Meki uvez. Naslov sve govori. Priča o nastanku i razvoju Lagunitasa. Prije nego okrenete očima jer je riječ o pivovari koja je danas u 50% vlasništvu Heinekena, imajte na umu da u vrijeme pisanja knjige to nije bilo tako te da je Tony imao potpuno drukčije mišljenje o tome. Lagunitas je bio inspiracija mnogim pivarima i pivovarama, a njihova Lagunitas IPA slovi kao ona koja je stil podigla na današnju slavu. Sierra je to napravila s pale aleom pa njima nije preostalo drugo nego IPA, kaže Magee. Stilski je ovo prilično zbrkano, kaotično štivo koje je na momente asocijativno poput kakva književna djela. Pojedini odlomci pružaju fantastičan uvid u ključne momente u razvoju pivovare, u krucijalne poslovne odluke i poteze, a nije ni nesimpatično kad piše o povezanosti svoje pivovare s ljubavi prema marihuani, kako i na koji način odugovlačiti s plaćanjem poreza, kako se zajedno razvijati s dobavljačima na uzajamnu korist i na koji način savezništvo s dobavljačima pretvoriti u ulaganje u druge procese i opremu. Mnogo toga Tony kaže i o izgradnji branda, ali i o rušenju tabua, prelaženju granica, posebno onih umnih. Svako njihovo pivo ima svoju priču, a ona je ispričana na etiketama. Pretisak mnogih etiketa nalazi se u knjizi. Ludo. Kaotično. Nevjerojatno. Prkos i pobuna izlaze iz svake stranice ove knjige. Tony je pivovaru otvorio kad mu je bivšoj tvrtki loše krenulo, bio je dužan porez pa nije znao što bi radio. Skuhao je pomoću homebrew kita i zaključio da bi to mogao raditi. Službeno je muzičar. Nikada i baš nikada nemojte sniziti cijenu svoga proizvoda. To je garantirani put u propast. Temeljni postulat malog poduzetništva.

beer bibleJeff Alworth. The beer bible. Workman Publishing Company, 2015. 656 stranica.

Meko, tehnički prilično loše izdanje, što je velika šteta. Knjiga je obilna i potrebno ju je mnogo puta uzimati s police i listati da biste je pročitali, kamoli pročitali kako treba – uz kušanje. Do kraja čitanja će, nažalost, biti prilično oštećena zbog  nezadovoljavajuće tehničke izvedbe. Sadržaj ove pivske biblije je točno takav – biblijski obimom i pričama koje donosi. Knjiga je organizirana prema pivskim rodovima, a zatim prema varijacijama tih rodova (stilovima). Povijest, razvoj, inovacija iz perspektive društvenih, političkih i ekonomskih okolnosti, ali i iz perspektive tehničkih dostignuća i tehnika proizvodnje – kako žitarica, kvasca i hmelja, tako i samih faza proizvodnog procesa piva. Obogaćuje razumijevanje ovog nama svetog pića. Obogaćuje doživljaj, širi vidike i prava je pljuska svim uskogrudnim fanaticima koji teško razumijevaju kontekst procesa. Knjiga sadrži i prekrasne narativne dijelove poput onog o tome kako je pivovara Dupont svijetu sačuvala saison (potkrepljeno brojkama o rastu prodaje i novim proizvođačima). Nešto najbolje što sam čitao. Arhetipska piva su zasluženo istaknuta, a sva sila premreženih informacija i priča potvrđuje njihovu važnost. Svatko tko želi razumjeti, shvatiti, dalekosežno i duboko, taj mora ovo pročitati. Svatko tko cijeni Dupont, Schneider, Sierra Nevadu… taj mora ovo pročitati.  Onaj kome je to nevažno, tko je rukovođen kratkoročnim simpatijama i interesima, taj će i dalje tvrditi kako postoji sto boljih saison od Duponta, da je najbolje pšenično njegovo i sve ono što je kul i drukčije. Ova je knjiga potvrda teze da učeni i dalje čitaju knjige, dok napaljeni ozbiljnu literaturu ignoriraju i čitaju tek komentare na društvenim mrežama.

business for punksJames Watt. Business for punks: break all the rules – the Brewdog way. Portfolio Penguin, 2016. 256 stranica.

Tvrdi uvez. Prekrasan punk dizajn! God save the queen and her fascist regime! Traženje rupa na tržištu je za idiote. To ne postoji. Plaćanje reklama je za velike korporacije i bezveznjake. To ne treba. Poslovni planovi su za dinosaure. Danas ne vrijede ništa. Samo pozitivu komuniciraju oni koji ne znaju što čine. Važno je da vas mrze. Važno je da vas vole. Imajte fanove i suvlasnike, a ne klijente. Educirajte. Informirajte. Pravite kvalitetno pivo. To je otprilike filozofija Brewdoga i ove knjige u kojoj pobijaju sve udžbeničke postavke, posebice marketinške, klasičnih poduzetničkih priručnika. Biznis za pankere je savršeno osmišljena marketinška strategija o kojoj profesori na fakultetu ne mogu ni sanjati. Kad bi je negdje čuli, vjerojatno bi je otpisali kao promašenu. Sve što su nas učili, punk poslovnjaci su satrli do temelja. Osim financija. Tu nema odstupanja želiš li uspjeti. Iako je i Lagunitas prilično obilježen svjetonazorski, kod Brewdoga je to stepenicu više. Brewdog je angažirana pivovara – od traženja manjih trošarina i mogućnosti posluživanja manjih piva do lansiranja piva imenom Hello, my name is Vladimir, koje su reklamirali kao pivo koje nije za gejeve. Sve skupa je bio protest protiv homofobne politike Kremlja. Njihova je crowdfunding kampanja najuspješnija u Britaniji. Naravno da su punkeri imali što reći i kontra klasičnog crowdfundinga. Smatraju da je to samo oblik naručivanja unaprijed, dok oni nude nešto više, opipljivo – komad tvrtke. Osim pivoljubaca, knjigu bi svakako trebali pročitati i poslovni konzultanti, kao i svi oni koje zanima biznis i misle da znaju nešto o njemu. Kratko, britko, jasno. Nema tu mnogo razmišljanja. Na najvećeg kupca im otpada 7% prodaje. Naprosto genijalno!

Što književnost čini za dušu? 4 psihološke funkcije velike literature

Zašto bismo trebali trošiti svoje vrijeme čitajući romane i pjesme, kada se vani događaju velike stvari? Čemu danas služe knjige i što one znače za ljudski život?

Pitanje što čitanje čini za ljudsku dušu je vječno i odgovor je uglavnom neizreciv, ali to nije spriječilo umove veće i manje da se pozabave s njim.

Sada nam pisac i filozof Alain de Botton i njegov tim iz The school of Life (Škola Života) – autori inteligentnih “how-to” vodiča za suvremeni život, koji idu u rasponu od umjetnosti samoće do psihologije kako ostati razuman ili kultivirati zdraviji odnos sa seksom ili kako pronaći posao koji vas ispunjunje – donose pregled dobrobiti čitanja u četiri točke.

U ovom prekrasnom animiranom eseju veličaju vrijednost knjige u širenju našeg kruga empatije, potvrđivanju i oplemenjivanju naših unutarnjih života te u jačanju u odnosu na paralizirajući strah od neuspjeha.

1. Čitanje nam štedi vrijeme

Iako nekome izgleda kao gubljenje vremena, ali literatura je zapravo krajnja ušteda vremena – jer nam daje pristup nizu emocija i događaja za čiji bi nam izravni doživljaj trebale godine, desetljeća i tisućljeća pokušaja. Književnost je najveći simulator realnosti – stroj koji nas stavlja u beskonačno više situacija nego što im ikada možemo izravno svjedočiti.

2. Čitanje nas čini ljubaznijima

Temeljna čarolija književnosti je direktni uvid u to kako stvari izgledaju iz tuđe točke gledišta, što nam omogućuje razmatranje posljedica naših djela na druge na način na koji inače ne bismo mogli te nam pokazuje primjere ljubaznih, velikodušnih, suosjećajnih ljudi.

Književnost je duboko suprotna dominantnom sustavu vrijednosti – onom koji nagrađuje novac i moć. Pisci su na drugoj strani – oni naš čine otvorenijima za ideje i osjećaje koji su od duboke važnosti, ali se “ne mogu emitirati” u komercijaliziranom, statusno osvještenom i ciničnom svijetu.

3. Čitanje je lijek za usamljenost

Mi smo čudniji nego što si želimo priznati. Često ne možemo reći ono što nam je stvarno u mislima. No, u knjigama nalazimo opise tko smo zaista i događaje, opisane s poštenijim i sasvim drugačijim pristupom od onoga što nam omogućuje obični razgovor.

U najboljim knjigama imamo osjećaj kao da nas pisac poznaje bolje nego mi sami sebe – nekako uvijek nađu prave riječi za opis krhkih, čudnih, posebnih iskustva naših unutarnjih života… Pisci otvaraju svoja srca i umove, i daju nam geografske karte za nas same, tako da možemo putovati njima s više pouzdanja i s manje osjećaja paranoje i progona.

4. Čitanjem se pripremamo za neuspjeh

U svim našim životima jedan od naših najvećih strahova je onaj od neuspjeha, od zabrljati, postati, kao što tabloidi pišu: “gubitnik.” Mediji nas svakodnevno zasipaju pričama o neuspjehu. Zanimljivo, i puno literature je o neuspjehu – na ovaj ili onaj način. Jako je puno romana, drama i stihova ispisano o ljudima koji nisu uspjeli, koji su zabrljali. Ali velike knjige ne sude tako oštro ili jednodimenzionalno kao mediji.

Književnost zaslužuje svoj ugled zbog jednog razloga koji je iznad svih ostalih – to je sredstvo koje nam pomaže živjeti i umrijeti s malo više mudrosti, dobrote i razuma.